tisdag 24 juli 2012

Sol strålande sol =)

Igårkväll var jag och Mathias ute på kvällen i Gent. Sista dagen med festivalen. Det var mycket människor. Underbar stämning och fantastiskt väder. Jag drack öl (körbärsöl) och Strawberry Daquries och Mathias drack vanlig Jupiler öl och Mojitos och vi bara myste. Här kostar ölen 2 euro och drinkar runt 5-6 euro. Sen gick vi och åt middag och vid 22:30 mötte vi upp Mathias bästa vänner Jeroen och Ruben och då tacka jag för mig och drog hemåt då det var en "herrkväll".

När jag hoppar av spårvagnen där vi bor så ser jag två svenskreggade motorcyklar som håller på och lastar av utanför hotellet så jag går fram och småpratar lite med dem. Dom har kört från Sverige ner till södra Frankrike och var nu på väg hemåt igen. Jag föreslog att om dom orkade så ta spårvagnen in till festivalen, det är sista dagen och det skulle dem =) Kul att prata lite svenska såhär i Belgien!

När jag kom hem så la jag mig vid 00:30 men kändes konstigt att inte ha Mathias bredvid så tog ett tag innan jag somna. Han kom hem-vinglandes vid 02 och däcka =) Kan säga att han är lite trött idag. Jag var sjukt impad att han släpa sig ur sängen vid 07 imorse :P

Jag tryckte in öronpropparna och somna om. Och vakna 11. Men jisses vad jag sover länge nu för tiden haha. 10 timmars sömn. Sån lyx! =) Men samtidigt försvinner hela dagen så nu har jag sagt att jag ska gå upp när Mathias går upp.
Sprang förut och jisses vad varmt det är. Som att småjogga i en lättuppvärmd BASTU :P

Fick äntligen min Armpocket och jag är toknöjd! Fick också en slip att jag kan hämta ut paket men självklart när jag kila ditt för att hämta ut alla grejer från ebay så var det "semesterstängt". Dom stänger vid lunch istället för 17:30 :P Så jaja, fick snällt knalla hem igen och hämta det imorgon =)

La mig i parken en timma mellan 15:30 - 16:30 och det räckte. Jisses vad färg man får. Kommer aldrig våga lägga mig i solen mitt på dagen här :P Den står mycket högre.
Sen kom Mathias hem och vi lagade spagetti och köttfärssås och sen kollade senaste avsnittet av "True Blood".
Vi har börjat kolla på en ny serie som heter "2 Broke Girls" och vi gillar den. Självklart är den överdriven ibland men det går ner ;) Den mörka tjejen är Max och hennes humor är så skön. Säsong 2 börjar i september. Vi följer också "Falling skies" nu. Väntar på SoA och TVD inför hösten ;)



Kramar,
Tessie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar