söndag 8 juli 2012

Fredag och lördag =)

Det har varit fullt ös =)
I fredags så fick jag städat hela lägenheten jättefint. Det börjar ta sig. Hade tänkt filma så får ni se hur vi bor. Även om det är litet så passar det oss. Blir nog att jag filmar efter vi fått upp den nedrans garderoben samt köpt skrivbordet till mig. Just nu sitter jag vid köksbordet med min stora dator :P

Mathias arbetskollega Michele (Michael) kom hit och dom satt och tjöta och drack öl. Jag satt på Skype och pratade med syrran. PLUTTE OSS =) Det var trevligt. Satt också och kika på jobb som vanligt och hittade ett till som jag ska söka. Det märks att det är semestertider för det är inte många jobb som läggs ut nu.

Michele åkte hem vid 18:30 och då packade vi in stolarna i bilen som vi skulle lämna tillbaka till Ruben och stack hem till han. Där grillade vi, pratade och drack i den underbara kvällssolen. Det var riktigt trevligt. Vi bestämde att vi skulle gå ut till några barer så jag Mathias stack hem för att byta om och lämna bilen.




Sen tog vi spårvagnen in till centrum så vi var där runt 23:30. Vi satt nere vid floden först och sen gick vi till några barer. Jag tycker det är roligt att dom kallar bar för café här :D
Det var väldigt trevlig och man fick dansat en del. Då jag inte gillar att dricka så mycket så blev det 1 glas vin. Vid 02 tiden tog vi en taxi hem. Var så skönt =)





Igår vakna vi till tidigt och var uppe och snurra men gick och la oss igen. Vaknade panikslagna då vi skulle upp "tidigt" för att åka till Antwerpen :P Vaknade vid 11. Jag insåg ganska fort att det inte skulle bli IKEA för att köpa garderoben idag heller. Vi gick till en frisörsalong som låg runt hörnet då Mathias verkligen behövde klippa sig.
Sen stack vi till Posten och hämtade ut Mathias processor som han beställt från ebay. Sen bar det av till Antwerpen för shopping :)
Gick smidigt dit, tog en 30 min men när vi väl kom in till centrum så gick det sjukt segt samt att det tog ett tag att hitta ett ledigt parkeringshus så bara det tog 1 timma.
Det var tokmycket folk då det var "solden" aka REA. Men det var mysigt att knuffa sig runt med folk och kika på grejer. Vi började på Disney Store då jag ville hitta födelsedagspresenter till min syskonbarn som fyllt år/ska fylla. Hittade smågrejer och sen gick vi och kolla klädaffärer, Inno (som Åhléns) samt MediaMarkt för att kolla en ugn (vi har ingen ugn i den här lägenheten).

I en affär som heter "The Maxx" hittade vi massa fina klänningar till mig samt skor och en skinnjacka. Mathias proppsa på att få betala men jag betalade iaf jackan själv för 300 kr :P Jag HATAR verkligen att handla kläder så Mathias får verkligen övertala mig att prova och vilja ha kläder ;) Min sötnos.




Sen käka vi och då kom det en regnskur tack gode gud för det är verkligen så varmt och kvavt här men det är skönt med värmen fast man är svettig mest hela tiden haha :P

Sen åkte vi hem och slappa och sen gick vi och såg The Amazing Spider-Man som var jättebra.



Kramar,
Tessie =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar