onsdag 25 juli 2012

ebay paketet

Så nu har jag varit och hämtat mitt ebay paket. Och provat. Det sistnämnda var mindre roligt. Då jag egentligen aldrig beställt kläder från ebay förutom min vinterjacka som jag älskar så var det lite av ett test. I Asien är mnsk pyttesmå. Så säger dom Large så är det med som en S-M.

Här är en klännings jag beställde som är en One Size. Vilket är Small... Jag visste att den skulle bli kort fast med mina höfter och kurvor så blev den som en tröja. Absolut inte som en klänning ;) Den sitter bra. Materialet är jättebra, tjockt. Men ja, ingen klänning om jag inte vill visa muffen ;) Och på damen sitter den luftigt över armarna, på mig sitter den som ett ålskinn :P Men som sagt, det är en Small (räknas som XSmall) och jag använder normalt L.


Sen köpte jag ett par tights eller vad man ska kalla det. Jag blev ens förvånad att jag kunde få på dem då jag har väldigt tjocka ben men dom gick på även om det spänner åt. Dock så när jag kom upp över rumpan så blev dom tokkorta baktill och långa framtill. För jag har en STOR rumpa :P Men ja i normala fall så är plaggen sydda så att dom är större baktill än framtill då de ska fyllas ut lite. Men dom funkar under en luftig tröja/klänning ;)








Och sist men inte minst min koft/jacka. Det är alltid bra att ha något litet att slänga över axlarna när man har linne eller klänning utan att behöva dra på sig kavaj/jacka etc.
Denna beställde jag i L. Vilket innebär S-M som jag nämnde förut :P Den sitter bra fast dock lite för tajt runt armarna. För mycket gäddhäng så det är bara att köra vidare på armhävningar och dips för tricepsen ;) Men jag är nöjd med den.









Så vad har jag lärt mig. 

  • Att aldrig beställa OneSize. 
  • Att Large är som S-M så borde sikta in mig på dem som har XL-XXL för att hamna runt L. 
  • Att alltid mäta mig själv (vilket jag gjorde denna gången men måste tänka på mina kurvor vid längd, drar ju lätt av en 8-10 cm).
  • Att alltid mäta på ett liknande plagg hemma som sitter bra på mig
  • Att jag behöver vänta ca 15-20 dagar på paket från Asien så ingen brådska vid beställning
  • Det är billigt så jag kommer fortsätta ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar